1. W tym roku realizujemy roczny projekt pt. "Bohater Tygodnia". Wkrótce podam państwu listę, które dziecko, w jakim tygodniu jest Bohaterem Tygodnia. ( lista będzie wg. alfabetu). Osoba, która ma być Bohaterem Tygodnia, w piątek poprzedzający tydzień Bohatera Tygodnia, zgłasza się do nauczyciela w celu odebrania materiałów, które przygotowuje wspólnie z rodzicami przez weekend i przynosi w poniedziałek do przedszkola.
2. W kwestiach wyprawki oraz kart pracy zapraszam do skontaktowania się z p. skarbnik
(informacja o wyborze Rady rodziców będzie wisieć na gazetce w przedszkolu)
3. Ustalono, że "Dzień Zabawek" będzie odbywał się w każdy piątek. W pozostałe dni dzieci nie przynoszą zabawek do przedszkola. Wyjątkiem jest "Bohater Tygodnia"
4. Bardzo proszę o wypełnienie wszelkich zgód oraz innych otrzymanych materiałów na zebraniu oraz przyniesienie ich niezwłoczne 01.09.2016. Szczególnie dotyczy to upoważnień dot. odbioru dziecka.
5. Podstawowa wyprawka (proszę o podpisanie rzeczy)
- chusteczki higieniczne
- kubek
- szczoteczka i pasta do zębów
- ubranka na zmianę ( w razie potrzeby)
6. W sprawie informacji zw. z działaniami dydaktycznymi informuję, że informacje ( co będziemy robili w danym miesiącu) będą wisiały 1 dnia każdego miesiąca na gazetce. Niektóre informacje otrzymają państwo na maile.
7. Zachęcam do punktu wymiany książek ( jeśli ktoś z państwa ma niepotrzebne książki i chciałby się ich pozbyć można je przynieść i położyć na półkę w "Punkcie Wymiany Książek". Można je też wymienić na inną. Regulamin poniżej
http://przedszkole41.blogspot.com/2016/08/punkt-wymiany-ksiazek.html
PROŚBA NA POCZĄTEK ROKU SZKOLNEGO
Zwracam się do państwa z prośbą o przyniesienie jak najszybciej ryzy papieru ( może być też różnokolorowy) aby nasze Króliczki mogły już na początku września rozwijać swoje talenty plastyczne. Pozostałe rzeczy tj. kredki, plasteliny itp. będą zakupywane wspólnie ( kontakt w tej kwestii z p. skarbnik )
Poniżej zachęcam rodziców do zapoznania się koncepcją pracy przedszkola.
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NR 41
„PUCHATKOWO”
NA LATA 2016-2021
Nasze hasło:
Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty.
Każdy dzień jest nową przygodą.
Wizja przedszkola:
·
Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki
w szkole i rozwija ich kompetencje poznawcze. Dzieci zdobywają wiedzę głównie
poprzez aktywne poszukiwanie i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości.
Praktycznych umiejętności nabywają w toku działania, są także zachęcane do
twórczego rozwiązywania problemów.
·
Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego
rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym.
·
Dzieci uczone są troski o własne zdrowie, zachęca
się je do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu – dzięki temu
jednocześnie obserwują i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw oraz uczą
się racjonalnie korzystać z jej naturalnych zasobów dla zdrowia i zaspokojenia
własnych potrzeb.
·
Przedszkole podejmuje także działania na rzecz
kształtowania poczucia własnej wartości dziecka. Wprowadza podstawowe zasady
funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalenie praw i obowiązków oraz
naukę ich respektowania. Dzieci uczą się współdziałania w grupie, co daje im
możliwość docenienia wartości wspólnego dzieła i pracy zespołowej.
Misja
przedszkola:
·
W naszym przedszkolu, tak jak w Stumilowym lesie,
dobrze czuje się każdy jego mieszkaniec.
·
Placówka buduje środowisko społeczne dziecka,
kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
·
Dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w
dzieciach ich zdolności, zapewnia poznanie świata wszystkimi zmysłami, wpaja
nawyki dbania o środowisko naturalne.
·
Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach
dziecka.
·
Wycieczki i spacery pomagają odkryć i zrozumieć
środowisko lokalne.
·
Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także
buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
Kierunki
realizacji koncepcji przedszkola:
·
Promocja zdrowego i bezpiecznego stylu życia
·
Dziecko przyjacielem przyrody
·
Rozwijanie uzdolnień
·
Edukacja przez sztukę
·
Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków
Tradycje
przedszkolne:
·
Pasowanie na przedszkolaka i szachistę
·
Urodziny Kubusia Puchatka
·
Spotkanie ze Św. Mikołajem
·
Spotkania Wigilijne
·
Karnawał i Bal przebierańców
·
Dzień Babci i Dziadka
·
Urodziny naszych przedszkolaków
·
Powitanie Wiosny
·
Dzień Ziemi
·
Święto Mamy i Taty
·
Dzień Dziecka
·
Uroczyste pożegnanie sześciolatków
·
Festyn Rodzinny
·
Dzień Życzliwości
·
Dzień Wody
·
Sprzątanie Świata
·
Udział w akcjach charytatywnych wg. Potrzeb
środowiska bliższego i dalszego.
·
Wystawy świąteczne.
Dziecko
w naszym przedszkolu:
·
Czuje się bezpieczne, jest optymistyczne, wesołe,
otwarte,
·
Jest akceptowane takie, jakie jest.
·
Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga
sukces.
·
Jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo,
kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
·
Uczy dostrzegać swoje mocne strony, buduje
pozytywny obraz samego siebie,
·
Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi,
współpracować z innymi,
·
Poznaje swoje prawa i obowiązki, przejawia postawy
tolerancji,
·
Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie,
gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.
Rodzice
w naszym przedszkolu:
· Otrzymują
rzetelną i obiektywną informację i postępach i niepowodzeniach dziecka
· Współpracują
z nauczycielami w zakresie budowania realizacji koncepcji pracy przedszkola
· Otrzymują
pomoc specjalistów
· Wyrażają
swoją opinię i oceniają pracę przedszkola
· Aktywnie
uczestniczą w życiu przedszkola
· Są
partnerami w tworzeniu klimatu, współdecydują w sprawach ważnych dla
przedszkola
· Otrzymują
wsparcie w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i
edukacyjnych.
Nauczyciele
w naszym przedszkolu:
·
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego
wychowanka oraz jego sytuację społeczną poprzez systematyczne obserwacje w celu
zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych
odpowiednich do potrzeb, możliwości i sytuacji społecznej.
·
Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom
rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych, technicznych oraz
indywidualnych talentów
·
Współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem
lokalnym
·
Pozyskują rodziców i partnerów do efektywnych
działań na rzecz przedszkola
·
Aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z
prawem oświatowym i dokumentami placówki
·
Stosują nowoczesne metody pracy, tworzą i
realizują własne programy, projekty dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola.
·
Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą
kwalifikacje zawodowe
·
Wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i
doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efekty własnej pracy.
Cele
i zadania przedszkola:
1. Efekty działalności dydaktycznej,
wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola:
· Przedszkole
osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
· Działania
przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie
wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
· Realizowany
jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań
dzieci.
2. Procesy zachodzące w przedszkolu
· W
przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie
rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
· Przedszkole
zapewnia każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji, zainteresowań.
· W
przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i
możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans
edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.
3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku
lokalnym:
· Przedszkole
aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji
swojej pracy.
· Nauczyciele
wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności
wychowawczych i edukacyjnych.
· Placówka
dba o częste kontakty na linii przedszkole-dom i doskonali formy tej
współpracy.
· Przedszkole
podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, a także
w miarę możliwości odpowiada na jego potrzeby m.in. poprzez współpracę z
instytucjami działającymi na rzecz dzieci oraz ekorozwoju.
· Kalendarz
wydarzeń i uroczystości przedszkolnych pozostaje w ścisłym związku z tradycjami
lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi.
· Przedszkole
podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowanie i pielęgnowanie własnych
tradycji. W środowisku lokalnym promuje swoje działania oraz ideę
zrównoważonego rozwoju.
Zarządzanie
przedszkolem:
·
Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną
posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego.
·
Sprawność organizacyjna placówki oparta jest na
statucie oraz systemie czytelnych procedur i regulaminów.
·
Pomieszczenia przedszkolne i ich wyposażenie, w
tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz
koncepcji pracy przedszkola.
·
Ogród przedszkolny spełnia wymogi bezpieczeństwa i
sprzyja zabawom na świeżym powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji
przyrodniczych.
·
Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej
realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności.
Kryteria
sukcesu:
·
Poszerzenie oferty przedszkola o elementy
nowatorskie i innowacyjne
·
Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego
dzieci.
·
Wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra
współpraca w zespole.
·
Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
·
Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej
przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola.
·
Zacieśnienie współpracy z instytucjami
wspomagającymi przedszkole,
·
Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola
w środowisku
·
Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej
·
Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze
spełnionego obowiązku
·
Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne
pomoce dydaktyczne, multimedia,
Model absolwenta
Absolwent przedszkola:
· Posiada
wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
· Jest
samodzielne
· Interesuje
się nauką i techniką
· Aktywnie
podejmuje działania
· Zna i
respektuje normy społeczne
· Jest
otwarty na potrzeby innych ludzi
· Potrafi
współdziałać w zespole
· Lubi
działania twórcze
· Jest
wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu
· Zna i
akceptuje zasady zdrowego stylu życia
· Posiada
bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
· Wykazuje
gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego
· Ma
świadomość tego, że jest Polakiem i Europejczykiem.
Realizujemy
programy własne i projekty:
·
Program adaptacyjny „Przedszkole bez barier”
·
Program wychowania „Dobre maniery”
·
Projekt ekologiczny „Jestem przyjacielem przyrody”
·
Program „Bohater Tygodnia”,
·
Program „Akademia Aquafresh”
·
Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
·
Program „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
·
Program „Żywienie na wagę złota”
·
Program „Czyste powietrze wokół nas”
............................................................................................................................
............................................................................................................................
Ramowy
rozkład dnia dzieci 3- 4– letnich „KRÓLICZKI”
7.00 –
8:20
|
·
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci przy
niewielkim udziale nauczyciela
·
Udział chętnych dzieci w przygotowaniu materiału do
zajęć
·
Gry i zabawy ruchowe
|
8:20 – 8:30
|
·
Zestaw ćwiczeń porannych
|
8:30 – 9:10
|
·
Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i
po posiłku
·
Śniadanie
·
Pełnienie dyżurów
|
9:10 – 11:45
|
·
Zajęcia zorganizowane z całą grupa wg programu wychowania
przedszkolnego i planu pracy
·
Zabawy ruchowe
·
Zajęcia rytmiczne przy pianinie
·
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
·
Spacery w
najbliższe otoczenie, wycieczki
·
Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym
·
Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze i porządkowe
·
Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy
tematyczne, konstrukcyjne
|
11:45 – 12:30
|
·
Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i
po posiłku
·
Obiad
|
12:30 – 14:00
|
·
Słuchanie bajek czytanych, z płyt CD, muzyki relaksacyjnej
·
Zabawy i gry dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe
·
Działalność plastyczna, muzyczna, teatralna
·
Działalność dydaktyczna w kartach pracy
·
Praca indywidualna z dziećmi
|
14:00 – 14:30
|
·
Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i
po posiłku
·
Podwieczorek
|
14:30 – 15:30
|
·
Zabawy swobodne wg inwencji dziecka
·
Gry i zabawy ruchowe
·
Swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjna,
dydaktyczna
·
Czynności porządkowe
·
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym na urządzeniach oraz wg
własnej inwencji
·
Kontakty indywidualne z rodzicami
|
...............................................................................................................................................
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KRÓLICZKÓW 2016/17
NADRZĘDNY CEL WYCHOWANIA
Wychowanie dziecka otwartego
wobec siebie, innych ludzi, otaczającego świata, umiejącego radzić sobie w
trudnych sytuacjach. Wprowadzanie go w świat wartości uniwersalnych: prawda,
dobro, piękno.
I
Cele szczegółowe
Króliczki potrafią
właściwie się zachować, znają zasady kulturalnego zachowania, poznają wartości
oraz kontynuują tradycje.
Dziecko :
- dostrzega i rozumie potrzeby innych, akceptuje
ich odrębność
- rozumie i przestrzega zasady zgodnego współżycia
w grupie
- ma poczucie własnej wartości, wiary we własne
siły, możliwości i umiejętności
- wyraża swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania, a
także dostrzega je u innych
- potrafi kulturalnie zwracać się do innych, używa
zwrotów grzecznościowych
- szanuje wolność innych i cudze zdanie
- potrafi cieszyć się z własnych sukcesów, docenia
sukcesy innych, umie z godnością przyjmować porażki
- zna prawa i obowiązki
- rozumie znaczenie dialogu w rozwiązywaniu sporów,
potrafi argumentować swoje racje, oceny i odczucia
- zna i potrafi wymienić kilka wartości w życiu
człowieka
- zna i kultywuje tradycje rodzinne, lokalne,
regionalne i narodowe
- ma świadomość przynależności narodowej:
rozpoznaje godło i barwy narodowe, rozumie pojęcie ojczyzna
Zadania
|
Termin realizacji
Uwagi
|
1. Gry
i zabawy integracyjne, np.:
|
Cały rok
wrzesień 2016
|
2.
Organizujemy i bierzemy udział w uroczystościach oraz wydarzeniach grupowych
i przedszkolnych np.:
Dzień Chłopca
Święto Przedszkolaka –
Pasowanie na przedszkolaka
Święto Niepodległości –
grupowe zajęcia
Urodziny Kubusia Puchatka
Mikołajki
Spotkanie opłatkowe – Jasełka
Dzień Babci i Dziadka
Balik
Pierwszy Dzień Wiosny
Dzień
Dzień Rodziny
Dzień dziecka
Zakończenie roku przedszkolnego
Małe formy literackie
Światowy Dzień Misia ( Urodziny Kubusia Puchatka)
|
30 wrzesień
5 pazdziernik
31 pazdziernik
pazdziernik
06 grudnia
grudzień
styczeń
styczeń/luty 2017
21 mrzec
22 kwiecień
Wg planu przedszkola
01 czerwiec
listopad 2016
listopad
listopad
|
3. Znamy
zasady kulturalnego zachowania się
|
Wrzesień
wrzesień
wg. planu pracy
listopad
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
|
4. Poznajemy wartości, organizujemy wydarzenia z nimi
związane oraz kierujemy się nimi w
codziennych sytuacjach
Współpraca z rodzicami
Ø Wzbogacanie kącików ( np. przyrodniczego)
Ø Przygotowywanie dzieci do udziału w
projekcie Bohater Tygodnia
Ø
Pomoc w
organizacji wycieczek
|
wg. planu pracy
1 x na tydzień ( wg. harmonogramu)
cały rok
wg. harmonogramu Bohatera Tygodnia
wg. potrzeb
wg. harmonogramu
wg. potrzeb
|
5. Poznajemy tradycje, wartości i naszą kulturę
|
|
Dzień Górnika
Śpiewanie piosenek śląskich
Nauka wierszy
Śląskie tradycje
Jasełka
|
Cały rok wg. planu pracy
|
p. Reginą Sobik
|
wg. planu pracy
|
3. Mamy poczucie przynależności
narodowej:
Rozbudzamy nasze zainteresowania
dotyczące aktualnych wydarzeń kulturalnych z naszego regionu: rozmowy, karty
pracy, kolorowanki, bajka
|
Cały rok
wg. planu pracy
|
4. Rybnik Nasze Miasto – poznanie
miejscowości, w której mieszkamy poprzez oglądanie zdjęć, kolorowanki,
czytanie książek, wykonywanie prac plastycznych
Stworzenie kącika regionalnego „Rybnik-
moje miasto”
|
Cały rok
wg. planu pracy
|
III Cele szczegółowe
Króliczki dbają o bezpieczeństwo swoje oraz innych
Dziecko :
1.
zauważa sytuacje
zagrażające bezpieczeństwu własnemu i innych, potrafi unikać zagrożeń
2.
ma poczucie
obowiązkowości, odpowiedzialności i wytrwałości decydujące o doprowadzeniu do
końca rozpoczętej pracy
3.
zna zasady
właściwego zachowania się w przedszkolu oraz na podwórku
4.
przestrzega zasad
kontraktu
5.
Zna nr. alarmowe
1. Zaproszenie do przedszkola rożnych
gości
|
wg. harmonogramu przedszkolnego
wg. planu pracy/ harmonogramu „Bohatera Tygodnia”
|
2. Wycieczki,
spacery oraz pobyt na świeżym powietrzu:
|
cały rok szkolny
wg. możliwości
|
3. Inne:
Ø Poznajemy i stosujemy się do zasad
kontraktu
Ø Słuchamy bajek o tematyce bezpieczeństwa
mn. „Antosi uczy i ostrzega”
|
cały rok
|
Króliczki żyją w
czystym środowisku i są przyjaciółmi przyrody
Dziecko:
- rozumie konieczność
przestrzegania zasad zgodnego współżycia ze światem przyrody, przejawia postawy
proekologiczne
Uczestniczymy w projekcie
Ø
„Kubusiowi
Przyjaciele Natury”, „ Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Ø
Dokarmiamy
ptaki w okresie zimy
Ø
Segregujemy
śmieci
Ø
Zbieramy
plastikowe nakrętki
Ø
Tworzymy eko-
książkę
Ø
Udział w
uroczystości „Święto drzewa”
Ø
Uczymy się jak
chronić środowisko oraz poznajemy skutki jego zanieczyszczania oglądając
bajki, obrazy, czasopisma ekologiczne
Ø
Tworzymy zbiór
obrazków „ Dlaczego nasza ziemia jest smutna” oraz „Chronione gatunki roślin
i zwierząt”
Ø
Bierzemy udział
w warsztatach ekologicznych, eksperymentach oraz doświadczeniach zw. z wodą
Ø
Bierzemy udział
w konkursach plastycznych „ Na ratunek ziemi”
|
Cały rok według planów miesięcznych
10 pazdziernik
cały rok
wg. planu pracy
wg. planu rocznego
|
Króliczki rozwijają kompetencje czytelnicze i zostają
przyjaciółmi książek
Dziecko:
- Poznaje świat wartości
- Zna zasady dbania o książki
- Interesuje się czytaniem
·
Korzystamy
w kącika książek oraz punktu wymiany książek
·
Poznajemy
zawód bibliotekarza oraz księgarza
·
Oglądamy
teatrzyki
·
Wystawiamy
inscenizacje z okazji różnych uroczystości
|
Cały rok, wg. planu pracy
wg. harmonogramu teatrzyków
wg. kalendarza imptrez
cały rok
wg. potrzeb
|
Króliczki wiedzą jak zadbać o swoje zdrowie, kondycję i sprawność ruchową.
Dziecko:
1.
rozumie potrzebę
stosowania profilaktyki prozdrowotnej
2.
potrafi zadbać o
własną higienę i zdrowie
3.
uczestniczy w
różnych formach aktywności ruchowej
1.
Organizujemy i uczestniczymy w zajęciach ruchowych oraz dbamy o nasze zdrowie
poprzez różne działania :
Ø „ Akademia Zdrowego Przedszkolaka”,
Ø „Mamo tato wolę wodę”,
Ø „Akademia Aquafresh”,
Ø Kubusiowi Przyjaciele Natury
|
Cały rok
Cały rok według planów miesięcznych
|
Króliczki rozwijają swoje
zdolności artystyczne
Dziecko”
- Rozwija swoje uzdolnienia i
zainteresowania artystyczne
- Dysponuje sprawnością rąk potrzebną do
rysowania i wycinania
- Rozwija zdolności percepcji
spostrzegania, przeżywania, wartościowania.
- Poznaje świat piękna i wartości
1.
Organizujemy i uczestniczymy w następujących działaniach :
Ø Bierzemy udział w konkursach plastycznych
Ø Oglądamy przedstawienia oraz audycje muzyczne
Ø Prezentujemy swoje umiejętności,
wartości i talenty podczas relacji projektu „Bohater Tygodnia”
Ø Poznajemy ciekawe zawody np. malarkę
Ø Przygotowujemy teatrzyki w grupie
Ø Organizujemy wystawy prac plastycznych
2.
Udział rodziców w życiu grupy oraz wychowaniu dzieci
Ø Zapraszamy rodziców do prezentacji
swoich uzdolnień muzycznych oraz plastycznych
Ø Uczestniczymy w różnych konkursach
|
Cały rok
wg.planów
|
...........................................................................................................................................................................................
PLAN WSPÓŁPRACY Z
RODZICAMI 2016/17
Zadania do realizacji
|
Sposoby realizacji
|
Termin
|
Poznawanie dzieci ich przyzwyczajeń, problemów,
zdrowotnych oraz środowiska, w jakim żyją
|
|
Cały rok
wg.potrzeb
|
Współpraca z rodzicami
|
|
Cały rok
1x w tygodniu
Według potrzeb
Według kalendarza imprez
Według potrzeb
|
Wspólne działania dydaktyczno - wychowawcze
|
|
Cały rok - na bieżąco
Według potrzeb
Według harmonogramu
Według potrzeb
wg.harmonogramu
|
...........................................................................................................................................
HARMONOGRAM ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW rok 2016/17
Obszar
|
Aktywność i działalność dziecka
oraz temat zajęć
|
Planowany termin realizacji
|
Podpis i data realizacji zajęć
|
1. Wychowanie
przez sztukę - różne formy plastyczne
Obszary z podstawy programowej
9.1/ 1.1-2 / 3.1-2/ 7.1/8.1
|
Dobry uczynek
- Wprowadzenie w magiczny klimat świąt poprzez tworzenie
świątecznych ozdób zrobionych na postawie opowiadania „Legenda o choince”
|
kwiecień 9.12.2016
|
|
2.
Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności
komunikacyjnych dzieci.
Obszary z podstawy
programowej
1.1., 1.2., 3.1., 3.2.,
5.3., 5.4., 9.2.
|
Zwyczaje wielkanocne – zapoznanie z wielkanocnymi zwyczajami
na podstawie literatury
|
kwiecień
10.04.2017
|
|
3.
Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności
intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego
otoczenia.
Rozwijanie czynności intelektualnych wraz
z edukacją matemtyczną
Obszary z podstawy
programowej
4.2 – 3/ 1.2/ 3.1/ 5.3/
5.4/ 13.1.
|
Dbam o swoje zdrowie, bezpieczeństwo oraz zdrowie
wszystkich wokół
- Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami dbania o
ziemię (segregacja śmieci )
|
Kwiecień / Maj
|
|
4.
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz