Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

WAŻNA INFORMACJE DLA RODZICÓW - NOWY ROK SZKOLNY

                         Serdecznie dziękuję wszystkim rodzicom za przybycie na zebranie i zachęcam do przeczytania krótkiego podsumowania:

1. W tym roku realizujemy roczny projekt pt. "Bohater Tygodnia".  Wkrótce podam państwu listę, które dziecko, w jakim tygodniu jest Bohaterem Tygodnia. ( lista będzie wg. alfabetu). Osoba, która ma być Bohaterem Tygodnia, w piątek poprzedzający tydzień Bohatera Tygodnia, zgłasza się do nauczyciela w celu odebrania materiałów, które przygotowuje wspólnie z rodzicami przez weekend i przynosi w poniedziałek do przedszkola.

2. W kwestiach wyprawki oraz kart pracy zapraszam do skontaktowania się z p. skarbnik
(informacja o wyborze Rady rodziców będzie wisieć na gazetce w przedszkolu)

3. Ustalono, że "Dzień Zabawek" będzie odbywał się w każdy piątek. W pozostałe dni dzieci nie przynoszą zabawek do przedszkola. Wyjątkiem jest "Bohater Tygodnia"

4. Bardzo proszę o wypełnienie wszelkich zgód oraz innych otrzymanych materiałów na zebraniu oraz przyniesienie ich niezwłoczne 01.09.2016. Szczególnie dotyczy to upoważnień dot. odbioru dziecka.

5. Podstawowa wyprawka (proszę o podpisanie rzeczy)
  • chusteczki higieniczne
  • kubek
  • szczoteczka i pasta do zębów
  • ubranka na zmianę ( w razie potrzeby)

6. W sprawie informacji zw. z działaniami dydaktycznymi informuję, że informacje  ( co będziemy robili w danym miesiącu) będą wisiały 1 dnia każdego miesiąca na gazetce. Niektóre informacje otrzymają państwo na maile.

7. Zachęcam do punktu wymiany książek ( jeśli ktoś z państwa ma niepotrzebne książki  i chciałby się ich pozbyć można je przynieść i położyć na półkę w "Punkcie Wymiany Książek". Można je też wymienić na inną. Regulamin poniżej
http://przedszkole41.blogspot.com/2016/08/punkt-wymiany-ksiazek.html

                                                        PROŚBA NA POCZĄTEK ROKU SZKOLNEGO

Zwracam się do państwa z prośbą o przyniesienie jak najszybciej ryzy papieru ( może być też różnokolorowy) aby nasze Króliczki mogły już na początku września rozwijać swoje talenty plastyczne.  Pozostałe rzeczy tj. kredki, plasteliny itp.  będą zakupywane wspólnie ( kontakt w tej kwestii z p. skarbnik )



Poniżej zachęcam rodziców do zapoznania się koncepcją pracy przedszkola. 

KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NR 41
„PUCHATKOWO”
NA LATA 2016-2021



Nasze hasło:
Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.

Koncepcja pracy Przedszkola nr 41
w roku szkolnym 2016/2021

Wizja przedszkola:
·       Przedszkole przygotowuje dzieci do podjęcia nauki w szkole i rozwija ich kompetencje poznawcze. Dzieci zdobywają wiedzę głównie poprzez aktywne poszukiwanie i odkrywanie otaczającej je rzeczywistości. Praktycznych umiejętności nabywają w toku działania, są także zachęcane do twórczego rozwiązywania problemów.
·       Przedszkole respektuje zasady zrównoważonego rozwoju w aspektach: przyrodniczym, społecznym, ekonomicznym i kulturowym.
·       Dzieci uczone są troski o własne zdrowie, zachęca się je do aktywności ruchowej i poznawczej w naturalnym otoczeniu – dzięki temu jednocześnie obserwują i badają przyrodę, odkrywają mądrość jej praw oraz uczą się racjonalnie korzystać z jej naturalnych zasobów dla zdrowia i zaspokojenia własnych potrzeb.
·       Przedszkole podejmuje także działania na rzecz kształtowania poczucia własnej wartości dziecka. Wprowadza podstawowe zasady funkcjonowania w grupach społecznych poprzez ustalenie praw i obowiązków oraz naukę ich respektowania. Dzieci uczą się współdziałania w grupie, co daje im możliwość docenienia wartości wspólnego dzieła i pracy zespołowej.
Misja przedszkola:
·       W naszym przedszkolu, tak jak w Stumilowym lesie, dobrze czuje się każdy jego mieszkaniec.
·       Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
·       Dobrze wykwalifikowana kadra odkrywa i rozwija w dzieciach ich zdolności, zapewnia poznanie świata wszystkimi zmysłami, wpaja nawyki dbania o środowisko naturalne.
·       Kieruje się zasadami wynikającymi z konwencji o prawach dziecka.
·       Wycieczki i spacery pomagają odkryć i zrozumieć środowisko lokalne.
·       Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.


Kierunki realizacji koncepcji przedszkola:
·       Promocja zdrowego i bezpiecznego stylu życia
·       Dziecko przyjacielem przyrody
·       Rozwijanie uzdolnień
·       Edukacja przez sztukę
·       Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków


Tradycje przedszkolne:
·       Pasowanie na przedszkolaka i szachistę
·       Urodziny Kubusia Puchatka
·       Spotkanie ze Św. Mikołajem
·       Spotkania Wigilijne
·       Karnawał i Bal przebierańców
·       Dzień Babci i Dziadka
·       Urodziny naszych przedszkolaków
·       Powitanie Wiosny
·       Dzień Ziemi
·       Święto Mamy i Taty
·       Dzień Dziecka
·       Uroczyste pożegnanie sześciolatków
·       Festyn Rodzinny
·       Dzień Życzliwości
·       Dzień Wody
·       Sprzątanie Świata
·       Udział w akcjach charytatywnych wg. Potrzeb środowiska bliższego i dalszego.
·       Wystawy świąteczne.

Dziecko w naszym przedszkolu:
·       Czuje się bezpieczne, jest optymistyczne, wesołe, otwarte,
·       Jest akceptowane takie, jakie jest.
·       Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces.
·       Jest ciekawe poznawczo i aktywne twórczo, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania,
·       Uczy dostrzegać swoje mocne strony, buduje pozytywny obraz samego siebie,
·       Uczy się dostrzegać potrzeby innych ludzi, współpracować z innymi,
·       Poznaje swoje prawa i obowiązki, przejawia postawy tolerancji,
·       Osiąga gotowość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą z powodzeniem rozpoczęcie nauki w szkole.

Rodzice w naszym przedszkolu:
·       Otrzymują rzetelną i obiektywną informację i postępach i niepowodzeniach dziecka
·       Współpracują z nauczycielami w zakresie budowania realizacji koncepcji pracy przedszkola
·       Otrzymują pomoc specjalistów
·       Wyrażają swoją opinię i oceniają pracę przedszkola
·       Aktywnie uczestniczą w życiu przedszkola
·       Są partnerami w tworzeniu klimatu, współdecydują w sprawach ważnych dla przedszkola
·       Otrzymują wsparcie w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.


Nauczyciele w naszym przedszkolu:
·       Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka oraz jego sytuację społeczną poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych odpowiednich do potrzeb, możliwości i sytuacji społecznej.
·       Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych, technicznych oraz indywidualnych talentów
·       Współpracują z zespołem, rodzicami i środowiskiem lokalnym
·       Pozyskują rodziców i partnerów do efektywnych działań na rzecz przedszkola
·       Aktywnie realizują zadania przedszkola zgodnie z prawem oświatowym i dokumentami placówki
·       Stosują nowoczesne metody pracy, tworzą i realizują własne programy, projekty dostosowane do potrzeb grupy i przedszkola.
·       Doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, podnoszą kwalifikacje zawodowe
·       Wzbogacają warsztat pracy, dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, monitorują efekty własnej pracy.



Cele i zadania przedszkola:
1.       Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola:
·       Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
·       Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
·       Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
2.       Procesy zachodzące w przedszkolu
·       W przedszkolu opracowana i wdrożona jest oferta zajęć zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
·       Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwość realizacji własnych pasji, zainteresowań.
·       W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.

3.       Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym:
·       Przedszkole aktywnie współpracuje z rodzicami w zakresie budowania i realizacji koncepcji swojej pracy.
·       Nauczyciele wspierają rodziców w wychowywaniu dzieci oraz pokonywaniu ich trudności wychowawczych i edukacyjnych.
·       Placówka dba o częste kontakty na linii przedszkole-dom i doskonali formy tej współpracy.
·       Przedszkole podejmuje inicjatywy na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego, a także w miarę możliwości odpowiada na jego potrzeby m.in. poprzez współpracę z instytucjami działającymi na rzecz dzieci oraz ekorozwoju.
·       Kalendarz wydarzeń i uroczystości przedszkolnych pozostaje w ścisłym związku z tradycjami lokalnymi, narodowymi, a także potrzebami środowiskowymi.
·       Przedszkole podkreśla swoją odrębność poprzez wypracowanie i pielęgnowanie własnych tradycji. W środowisku lokalnym promuje swoje działania oraz ideę zrównoważonego rozwoju.

Zarządzanie przedszkolem:
·       Przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego.
·       Sprawność organizacyjna placówki oparta jest na statucie oraz systemie czytelnych procedur i regulaminów.
·       Pomieszczenia przedszkolne i ich wyposażenie, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów oraz koncepcji pracy przedszkola.
·       Ogród przedszkolny spełnia wymogi bezpieczeństwa i sprzyja zabawom na świeżym powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.
·       Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności.

Kryteria sukcesu:
·       Poszerzenie oferty przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne
·       Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
·       Wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole.
·       Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
·       Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola.
·       Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
·       Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku
·       Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej
·       Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku
·       Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne, multimedia,

Model absolwenta
Absolwent przedszkola:
·       Posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej
·       Jest samodzielne
·       Interesuje się nauką i techniką
·       Aktywnie podejmuje działania
·       Zna i respektuje normy społeczne
·       Jest otwarty na potrzeby innych ludzi
·       Potrafi współdziałać w zespole
·       Lubi działania twórcze
·       Jest wrażliwy na piękno i artystyczne formy przekazu
·       Zna i akceptuje zasady zdrowego stylu życia
·       Posiada bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym
·       Wykazuje gotowość do działania na rzecz środowiska przyrodniczego
·       Ma świadomość tego, że jest Polakiem i Europejczykiem.

Realizujemy programy własne i projekty:
·       Program adaptacyjny „Przedszkole bez barier”
·       Program wychowania „Dobre maniery”
·       Projekt ekologiczny „Jestem przyjacielem przyrody”
·       Program „Bohater Tygodnia”,
·       Program „Akademia Aquafresh”
·       Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”
·       Program „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
·       Program „Żywienie na wagę złota”

·       Program „Czyste powietrze wokół nas”
............................................................................................................................

Ramowy rozkład dnia dzieci 3- 4– letnich „KRÓLICZKI



7.00 –  8:20
·         Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
·         Udział chętnych dzieci w przygotowaniu materiału do zajęć
·         Gry i zabawy ruchowe

8:20 – 8:30
·         Zestaw ćwiczeń porannych


8:30 – 9:10
·         Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i po posiłku
·         Śniadanie
·         Pełnienie dyżurów


9:10 – 11:45
·         Zajęcia zorganizowane z całą grupa wg programu wychowania przedszkolnego i planu pracy
·         Zabawy ruchowe
·         Zajęcia rytmiczne przy pianinie
·         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
·         Spacery  w najbliższe otoczenie, wycieczki
·         Zajęcia w ogrodzie przedszkolnym
·         Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze                    i porządkowe
·         Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy tematyczne, konstrukcyjne


11:45 – 12:30
·         Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i po posiłku
·         Obiad


12:30 – 14:00
·         Słuchanie bajek czytanych, z  płyt CD, muzyki relaksacyjnej
·         Zabawy i gry dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne, ruchowe
·         Działalność plastyczna, muzyczna, teatralna
·         Działalność dydaktyczna w kartach pracy
·         Praca indywidualna z dziećmi


14:00 – 14:30
·         Zabiegi higieniczne i czynności samoobsługowe przed i po posiłku
·         Podwieczorek


14:30 – 15:30
·         Zabawy swobodne wg inwencji dziecka
·         Gry i zabawy ruchowe
·         Swobodna działalność plastyczna, konstrukcyjna, dydaktyczna
·         Czynności porządkowe
·         Zabawy w ogrodzie przedszkolnym na urządzeniach oraz wg własnej inwencji
·         Kontakty indywidualne z rodzicami



...............................................................................................................................................
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KRÓLICZKÓW 2016/17

NADRZĘDNY CEL WYCHOWANIA
Wychowanie dziecka otwartego wobec siebie, innych ludzi, otaczającego świata, umiejącego radzić sobie w trudnych sytuacjach. Wprowadzanie go w świat wartości uniwersalnych: prawda, dobro, piękno.

I   Cele szczegółowe
Króliczki potrafią właściwie się zachować, znają zasady kulturalnego zachowania, poznają wartości oraz kontynuują tradycje.  
Dziecko :
  1. dostrzega i rozumie potrzeby innych, akceptuje ich odrębność
  2. rozumie i przestrzega zasady zgodnego współżycia w grupie
  3. ma poczucie własnej wartości, wiary we własne siły, możliwości i umiejętności
  4. wyraża swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania, a także dostrzega je u innych
  5. potrafi kulturalnie zwracać się do innych, używa zwrotów grzecznościowych
  6. szanuje wolność innych i cudze zdanie
  7. potrafi cieszyć się z własnych sukcesów, docenia sukcesy innych, umie z godnością przyjmować porażki
  8. zna prawa i obowiązki
  9. rozumie znaczenie dialogu w rozwiązywaniu sporów, potrafi argumentować swoje racje, oceny i odczucia
  10. zna i potrafi wymienić kilka wartości w życiu człowieka  
  11. zna i kultywuje tradycje rodzinne, lokalne, regionalne i narodowe
  12. ma świadomość przynależności narodowej: rozpoznaje godło i barwy narodowe, rozumie pojęcie ojczyzna


Zadania

Termin realizacji
Uwagi
1. Gry i zabawy integracyjne, np.:
  • „Misiu, misiu”, Tu paluszek,” Robimy kółeczko, „Wszyscy są”, Jak masz na imię”
  • Zabawy z „Misiem Pysiem”
  • Elementy zabaw z Klanzą, Ruchu rozwijającego W. Sherborne

Cały rok

wrzesień 2016
2. Organizujemy i bierzemy udział w uroczystościach oraz wydarzeniach grupowych i przedszkolnych  np.:
Dzień Chłopca
Święto Przedszkolaka – Pasowanie na przedszkolaka
Święto Niepodległości – grupowe zajęcia

Urodziny Kubusia Puchatka
Mikołajki 
Spotkanie opłatkowe – Jasełka
Dzień Babci i Dziadka
Balik
Pierwszy Dzień Wiosny
Dzień Ziemi
Dzień Rodziny
Dzień dziecka
Zakończenie roku przedszkolnego
Małe formy literackie
Światowy Dzień Misia ( Urodziny Kubusia Puchatka)


30  wrzesień
5 pazdziernik
31 pazdziernik

                       pazdziernik
06 grudnia
grudzień
styczeń
styczeń/luty  2017
21 mrzec
22 kwiecień
Wg planu przedszkola
 01 czerwiec
listopad 2016
listopad
listopad
3. Znamy zasady kulturalnego zachowania się  
  • Uczymy się piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”
  • Tworzymy kontrakt oraz przestrzegamy jego zasad
  • Tworzymy Drzewko życzliwości
  • Uczestniczymy w akcji charytatywnej podczas „Dnia życzliwości”
  • Pełnimy dyżury w salach
  • Motywujemy i aktywizujemy się do działania poprzez tablicę motywacyjną, naklejki,
  • Stosujemy dobre maniery na co dzień
  • Tworzymy  grupową księgę wartości  i dobrych uczynków
  • Bierzemy udział w projekcie ”Bohater Tygodnia”
  • Poznajemy prawa i obowiązki dziecka


Wrzesień

wrzesień
wg. planu pracy
listopad

cały rok

cały rok

cały rok

cały rok
4. Poznajemy wartości, organizujemy wydarzenia z nimi związane  oraz kierujemy się nimi w codziennych sytuacjach    
  • Słuchanie bajek i wierszy wprowadzające w świat wartości
  • Rozmawiamy o wartościach
  • Zachęcamy rodziców do udziału w projekcie „Bohater Tygodnia”

Współpraca z rodzicami
Ø  Wzbogacanie kącików ( np. przyrodniczego)
Ø  Przygotowywanie dzieci do udziału w projekcie Bohater Tygodnia
Ø  Pomoc w organizacji wycieczek




wg. planu pracy
1 x na tydzień ( wg. harmonogramu)
cały rok
wg. harmonogramu Bohatera Tygodnia


wg. potrzeb
wg. harmonogramu

wg. potrzeb


5. Poznajemy tradycje, wartości i naszą kulturę


  1. Uczestniczymy w konkursach i uroczystościach:
Dzień Górnika
Śpiewanie piosenek śląskich
Nauka wierszy
Śląskie tradycje
Jasełka



Cały rok wg. planu pracy
  1. Uczestniczymy w spotkaniu z regionalną poetką
p. Reginą Sobik

wg. planu pracy

3. Mamy poczucie przynależności narodowej:
Rozbudzamy nasze zainteresowania dotyczące aktualnych wydarzeń kulturalnych z naszego regionu: rozmowy, karty pracy, kolorowanki, bajka

Cały rok
wg. planu pracy

4. Rybnik Nasze Miasto – poznanie miejscowości, w której mieszkamy poprzez oglądanie zdjęć, kolorowanki, czytanie książek, wykonywanie prac plastycznych
Stworzenie kącika regionalnego „Rybnik- moje miasto”



Cały rok

wg. planu pracy


III Cele szczegółowe
Króliczki dbają o bezpieczeństwo swoje oraz innych
Dziecko :
1.      zauważa sytuacje zagrażające bezpieczeństwu własnemu i innych, potrafi unikać zagrożeń
2.      ma poczucie obowiązkowości, odpowiedzialności i wytrwałości decydujące o doprowadzeniu do końca rozpoczętej pracy
3.      zna zasady właściwego zachowania się w przedszkolu oraz na podwórku
4.      przestrzega zasad kontraktu
5.      Zna nr. alarmowe


1. Zaproszenie do przedszkola rożnych gości
  • Spotkanie z  policjantem
  • Spotkanie z ratownikiem medycznym  
  • Poznajemy różne zawody i prace dorosłych: rodziców, górników, i innych gości, którzy przekazują wiedzę na temat  ciężkiej i odpowiedzialnej pracy


wg. harmonogramu przedszkolnego

wg. planu pracy/ harmonogramu „Bohatera Tygodnia”
2. Wycieczki, spacery oraz pobyt na świeżym powietrzu:
  • Poznajemy przedszkole i najbliższą okolicę
  • Bawimy się na placu zabaw - dbamy o jego wygląd
  • Poznajemy różne instytucje użyteczności społecznej
  • środki komunikacji


cały rok szkolny

wg. możliwości
3. Inne:
Ø  Poznajemy i stosujemy się do zasad kontraktu
Ø  Słuchamy bajek o tematyce bezpieczeństwa
mn.  „Antosi uczy i ostrzega”

cały rok


Króliczki żyją w czystym środowisku i są przyjaciółmi przyrody
Dziecko:
- rozumie konieczność przestrzegania zasad zgodnego współżycia ze światem przyrody, przejawia postawy proekologiczne

  1.  Dbamy o naszą przyrodę jesteśmy przyjaciółmi natury:
Uczestniczymy w projekcie
Ø  „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, „ Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Ø  Dokarmiamy ptaki w okresie zimy
Ø  Segregujemy śmieci
Ø  Zbieramy plastikowe nakrętki
Ø  Tworzymy eko- książkę
Ø  Udział w uroczystości „Święto drzewa”
Ø  Uczymy się jak chronić środowisko oraz poznajemy skutki jego zanieczyszczania oglądając bajki, obrazy, czasopisma ekologiczne
Ø  Tworzymy zbiór obrazków „ Dlaczego nasza ziemia jest smutna” oraz „Chronione gatunki roślin i zwierząt”
Ø  Bierzemy udział w warsztatach ekologicznych, eksperymentach oraz doświadczeniach zw. z wodą
Ø  Bierzemy udział w konkursach plastycznych „ Na ratunek ziemi”



Cały rok według planów miesięcznych




10 pazdziernik


cały rok

wg. planu pracy


wg. planu rocznego

Króliczki rozwijają kompetencje czytelnicze i zostają przyjaciółmi książek
Dziecko:
  1. Poznaje świat wartości
  2. Zna zasady dbania o książki
  3. Interesuje się czytaniem

  • Organizujemy i uczestniczymy w zajęciach edukacyjnych  - tworzymy grupowe książki
·         Korzystamy w kącika książek oraz punktu wymiany książek
·         Poznajemy zawód bibliotekarza oraz księgarza
·         Oglądamy teatrzyki
·         Wystawiamy inscenizacje z okazji różnych uroczystości
  • Poznajemy literaturę dziecięcą
  • Korzystamy w punktu wymiany książek




Cały rok, wg. planu pracy

wg. harmonogramu teatrzyków
wg. kalendarza imptrez

cały rok
wg. potrzeb

Króliczki wiedzą jak zadbać o  swoje zdrowie, kondycję i sprawność ruchową.
Dziecko:
1.      rozumie potrzebę stosowania profilaktyki prozdrowotnej
2.      potrafi zadbać o własną higienę i zdrowie
3.      uczestniczy w różnych formach aktywności ruchowej

1. Organizujemy i uczestniczymy w zajęciach ruchowych oraz dbamy o nasze zdrowie poprzez różne działania :
  • gry i zabawy  ruchowe
  • spacery na świeżym powietrzu
  • systematycznie myjemy ząbki
  • uczestniczymy w projektach edukacyjnych
Ø  „ Akademia Zdrowego Przedszkolaka”,
Ø  „Mamo tato wolę wodę”,
Ø  „Akademia Aquafresh”,
Ø  Kubusiowi Przyjaciele Natury

Cały rok



Cały rok według planów miesięcznych

Króliczki rozwijają swoje zdolności artystyczne   
Dziecko”
  1. Rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania artystyczne
  2. Dysponuje sprawnością rąk potrzebną do rysowania i wycinania
  3. Rozwija zdolności percepcji spostrzegania, przeżywania, wartościowania.
  4. Poznaje świat piękna i wartości

1. Organizujemy i uczestniczymy w następujących działaniach :
Ø  Bierzemy udział w konkursach plastycznych
Ø  Oglądamy przedstawienia  oraz audycje muzyczne
Ø  Prezentujemy swoje umiejętności, wartości i talenty podczas relacji projektu „Bohater Tygodnia”
Ø  Poznajemy ciekawe zawody np. malarkę
Ø  Przygotowujemy teatrzyki w grupie
Ø  Organizujemy wystawy prac plastycznych

2. Udział rodziców w życiu grupy oraz wychowaniu dzieci
Ø  Zapraszamy rodziców do prezentacji swoich uzdolnień muzycznych oraz plastycznych
Ø  Uczestniczymy w różnych konkursach

Cały rok
wg.planów miesięcznych



 ...........................................................................................................................................................................................
                                        
                                   PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI 2016/17
Zadania do realizacji
Sposoby realizacji

Termin

Poznawanie dzieci ich przyzwyczajeń, problemów, zdrowotnych oraz środowiska, w jakim żyją




  • Indywidualne rozmowy z rodzicami i dziećmi
  • Prowadzenie obserwacji dziecka
  • Doradzanie rodzicom w kwestiach wychowawczych
  • Informowanie rodziców o problemach dziecka  oraz o jego sukcesach
  • Kwestionariusze wywiadów z rodzicami

Cały rok






wg.potrzeb

Współpraca z rodzicami

  • Prowadzenie kącika oraz bloga dla rodziców
  • Wystawianie prac plastycznych dzieci
  • Wystawianie ogłoszeń informacyjnych na gazetce np. o uroczystościach oraz porad opiekuńczo - wychowawczych
  • Wystawienie przedstawień
  • Współpraca w zakresie nauczenia dzieci ról (pomoc ze strony rodziców w utrwalaniu wierszy z dzieckiem ) 
  • Zorganizowanie spotkania opłatkowego
  • Współpraca z rodzicami w zakresie imprez okolicznościowych ( tworzenie strojów dla dzieci, utrwalanie tekstów wierszy oraz piosenek, pozyskiwanie rodziców do pomocy w  tworzeniu dekoracji, pieczeniu ciasta, filmowanie oraz fotografowanie imprez)
  • Zachęcanie do udziału w konkursach , projektach

Cały rok
1x w tygodniu

Według potrzeb




Według kalendarza imprez


Według potrzeb



Wspólne działania dydaktyczno - wychowawcze












  • Rozmowy z rodzicami na temat postępów dziecka
  • Propozycje kierowania dzieci do specjalistycznych placówek na badania np. do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Rybniku.
  • Informowanie o możliwości korzystania z pomocy specjalistów w kwestiach wychowawczych, zdrowotnych itp.
  • Prowadzenie zajęć otwartych, imprez okolicznościowych
  • Wzbogacanie kącików ( np. przyrodniczego) w drobne eksponaty, rośliny itp
  • Zorganizowanie spotkań dzieci z rodzicami różnych zawodów
  • Realizacja projektu Bohater Tygodnia

Cały rok - na bieżąco

Według potrzeb




Według harmonogramu

Według potrzeb 


wg.harmonogramu



...........................................................................................................................................

HARMONOGRAM ZAJĘĆ OTWARTYCH  DLA RODZICÓW      rok 2016/17

Obszar
Aktywność i działalność dziecka
oraz temat zajęć

Planowany termin realizacji
Podpis i data realizacji zajęć
1.      Wychowanie przez sztukę - różne formy plastyczne

Obszary z podstawy programowej
9.1/ 1.1-2 / 3.1-2/ 7.1/8.1

 Dobry uczynek
- Wprowadzenie w magiczny klimat świąt poprzez tworzenie świątecznych ozdób zrobionych na postawie opowiadania „Legenda o choince”


kwiecień 9.12.2016


2.      Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci.

Obszary z podstawy programowej
1.1., 1.2., 3.1., 3.2., 5.3., 5.4., 9.2.

Zwyczaje wielkanocne – zapoznanie z wielkanocnymi zwyczajami na podstawie literatury


kwiecień
10.04.2017

3.      Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
Rozwijanie czynności intelektualnych wraz z edukacją matemtyczną

Obszary z podstawy programowej
4.2 – 3/ 1.2/ 3.1/ 5.3/ 5.4/ 13.1.


Dbam o swoje zdrowie, bezpieczeństwo oraz zdrowie wszystkich wokół
- Zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami dbania o ziemię (segregacja śmieci )

Kwiecień / Maj


4.

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz