Łączna liczba wyświetleń

Kolorowe Kalosze - indywidualizacja dzieci

   KONSPEKT ZAJĘĆ DLA DZIECI 3- 4- LETNICH
                                               Temat: Kolorowe Kalosze                                 

Miejsce: Przedszkole nr 41 Rybnik
Data: 22.11.2016
Grupa wiekowa: 3- 4- latki gr. Króliczki
opracowanie i prowadzenie: mgr Agnieszka Chudzik

Obszary z podstawy programowej:
1.1    obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
3.1    zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
3.2    mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji lub komunikuje się
w inny zrozumiały sposób;
11.1 rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla poszczególnych pór roku; podejmuje rozsądne decyzje i nie naraża się na niebezpieczeństwo wynikające z pogody (np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy, nie zdejmuje czapki w mroźną pogodę);
4.2 grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;
13.1 Liczy obiekty

Cel główny: Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów

 

Cele ogólne

- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania oraz spostrzegania

- kształtowanie umiejętności grupowania kaloszy wg.  koloru oraz wielkości

- kształtowanie umiejętności liczenia
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania kolorów

 

Cele operacyjne:

- rozpoznaje kolory
- wie, jak posegregować kalosze wg. wielkości i koloru
- wie, jakie elemety ubioru są potrzebne podczas deszczu
- rozwiązuje proste zagadki
- potrafi prawidłowo liczyć

Metody
a) oparte na słowie: pogadanka
b) oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz
c) oparte na działalności praktycznej: metoda zajęć praktycznych (ekspresyjna)
d) Metody praktyczne wg. Okoń: ćwiczebna, realizacji zadań

Pomoce:  obrazki: kaloszy, parasola, deszczu, papierowe kalosze różnej wielkości oraz koloru, karta pracy: ćwiczeni grafomotoryczne – kalosze

Sposoby idywidualizacji:
·         odpowiednie miejsce danego dziecka
·         system motywacyjny – pochwały, buzki
·          obserwowanie i zwracanie uwagi podczas robienia ćwiczeń ,
·         podawanie dodatkowych wskazówek
·         specjalne miejsce przy stoliku
·         dawanie dodatkowych zadań ze względu na posiadanie dużej wiedzy oraz aktywność ( dzieci zdolne kolorują więcej kaloszy)
·         instruowanie podczas ćwiczeń zw. z grafomotoryką ( poprawne trzymanie kredki )

1.      Czynności organizacyjne - wprowadzające:
Nauczyciel zaprasza do przywitania się tańcem „Daj mi rączkę”. Dzieci tańczą a następnie siadają na dywanie

2.      Przebieg - wprowadzenie do tematyki zajęć poprzez rozwiązanie zagadek
Jakie buty temu służą
Żebyś mógł w nich
Chodzić po kałużach ( kalosze)

Pada zawsze w doł
Jest tylko na dworze
Nigdy suchy być nie może  ( deszcz)

Gdy deszcz pada –
Zawsze go rozkładasz (parasol)

3.      Zajęcia właściwe – klasyfikowanie kaloszy
a)      Nauczyciel rozkłada kalosze różnej wielkości oraz w różnych kolorów. Następnie wraz z dziećmi następuje omówienie ich wyglądu ( kolor, wielkość)
b)      Nauczyciel zachęca dzieci do posegregowania kaloszy wg.
- koloru
- wielkości
a następnie policzenie par

4.      Zadanie przy stoliku – karta pracy – ćw. grafomotoryczne , segregowanie kaloszy wg. wielkości.

Dzieci rysują po liniaturze kalosze i łączą je wg. wielkości a następnie kolorują wybraną parę kaloszy.
·         Karta pracy dla 3 latków  ( 2 elementy – 2 pary kaloszy duże i małe)
·         Karta pracy dla 4 – latków ( 3 elementy – 3 pary kaloszy małe, średnie i duże)


5.      Podsumowanie zajęć: wystawka prac dzieci









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz